Jakie potrawy powodują wzmocnienie zdrowia

Wzmocnienie zdrowia
Porady na zdrowie

Gdybyśmy się odżywiali tylko tym co nam smakuje, lub skupili na kilku potrawach, które potęgują wzmocnienie zdrowia, a nie zastosowali jakże ważnego w naszym jadłospisie urozmaicenia diety, to zdrowie ciała stanie się problematyczne. Urozmaicenie diety z pewnością wpłynie na wzmocnienie zdrowia. Każdy z nas ma inne upodobania. Niektórzy przywiązują wagę do żywności ekologicznej, inni odżywiają się stosownie do grupy krwi, jeszcze inni najwyżej cenią sobie tradycyjne „chłopskie” jadło. Pewna grupa konsumentów zajada się daniami tzw. fast food. Proszę wybaczyć ale takie i podobne pożywienie nie wzmocni zdrowia, na pewno nie.

Kto z należących do tych grup jest najzdrowszy? Trudno na to pytanie odpowiedzieć, bowiem nawet zwolennicy czystej ekologicznie żywności mogą odżywiać się nieracjonalnie, w mało urozmaicony sposób lub nie doceniać wartości pewnych potraw. Na ogół słabo znamy bogactwo składników w owocach, warzywach, przyprawach, dlatego w codziennym menu nie uwzględniamy obecności witamin, mikroelementów, błonnika itp. A to wydaje się najważniejsze dla zdrowia. W książce S. Rossner „Jedzenie jako lekarstwo” znajdujemy długą listę produktów spożywczych, mających działanie lecznicze.

A to wydaje się najważniejsze, wzmocnienie zdrowia

Pod wpływem reklam

Od początku istnienia ludzkości, człowiek żywił się wyłącznie darami natury, zgodnie z instynktownie odczuwanym zapotrzebowaniem. XX wiek zapisze się niechlubnie w dziejach świata, bowiem zburzono odwieczną, naturalną piramidę zdrowego odżywiania, zapewniającą zdrowe życie. Podstawę jej tworzą produkty zbożowe, wyżej są warzywa i owoce, nad nimi nabiał, na wierzchołku ryby, tłuszcze i białko zwierzęce. Dziś trudno, by współczesny człowiek był odporny na choroby i dożywał w zdrowiu starości, skoro przestał dostarczać organizmowi niezbędne składniki. W dużym stopniu winę za to ponoszą producenci żywności, wmawiający wszystkim, że ich produkty są zdrowe, bezpieczne, niezbędne. A tak naprawdę zapewniają korzyści jedynie im samym.

(To z innego artykułu.
A proszę pomyśleć, ile nowych kwartalników?
Jaka kopalnia wiedzy?)

Więc proponuję się przyjrzeć uważnie, które produkty mogą powodować wzmocnienie zdrowia

Oto niektóre:

  • ananas – działanie antybakteryjne i antywirusowe, pomaga w trawieniu,
  • brokuł – warzywo bogate w antyoksydanty, chroni przed nowotworami,
  • cebula – zapobiega gęstnieniu krwi, hamuje rozwój wirusów i bakterii, przeciwdziała zwapnieniu naczyń krwionośnych,
  • fasola – ma dużo białka i błonnika, reguluje poziom cukru we krwi, obniża poziom cholesterolu,
  • grapefruit – zawiera dużo pektyn i witaminy C, wpływa na obniżenie poziomu tłuszczów we krwi,
  • herbata – zawiera substancje garbnikowe (flawonoidy), działa ochronnie przed biegunką, pomaga w trawieniu, przeciwdziała zwapnieniu naczyń krwionośnych, ma właściwości antybakteryjne,
  • jabłka – zawierają dużo błonnika, działają antycholesterolowo i antyinfekcyjnie,
  • kukurydza – wpływa na przemianę hormonalną w organizmie, bogata w selen, działa antyrakowo,
  • oliwa z oliwek – obniża poziom cholesterolu we krwi,
  • orzechy – zawierają substancje antyrakowe, zapobiegają zwapnieniu naczyń krwionośnych, bogate w antyoksydanty i tłuszcze wielonienasycone,
  • papryka – bogata w witaminę C, silny antyoksydant, zapobiega zakrzepom krwi,
  • ryby – tłuszcz rybi przeciwdziała reumatyzmowi, astmie, zapaleniu jelit, obniża zawartość cholesterolu we krwi, tłuszcz z rybiej wątroby reguluje ciśnienie tętnicze,
  • seler – oczyszcza krew, obniża ciśnienie, bogaty w mikroelementy,
  • winogrona – zwierają antyoksydanty, przeciwdziałają zakrzepom krwi.

Racjonalne odżywianie też wzmacnia zdrowie.

Pomyślałem, że warto by było podać czasem przepis na naturalne wzmocnienie zdrowia

Przepisy z Domu o. Pio w Radawie

Barszcz kiszony

Do kamiennego garnka wrzucić 1 kg obranych i pokrojonych buraków (najlepiej z gospodarstwa ekologicznego) zalać 2 litrami wody przegotowanej (źródlanej lub mineralnej). Dodać 3 płaskie łyżeczki soli kamiennej, 3 ząbki czosnku i zawiniętą w gazę skórkę razowego chleba. Garnek przykryć gazą i trzymać w ciepłym miejscu. Po 3 dniach wyjąc skórkę, aby nie gniła i sok używać do picia lub jako zupę. Pozostałość przecedzić do butelek i trzymać w lodówce. Zużyć w ciągu miesiąca.

Kiszony barszcz dostarcza organizmowi cenne składniki mineralne, wzmacnia i odkwasza organizm, przeciwdziała anemii, poprawia pracę wątroby.

Polecane z kwartalnika Porady na zdrowie

Jedna myśl na temat “Jakie potrawy powodują wzmocnienie zdrowia”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge